Μαθήματα Μεταπτυχιακού Προγράμματος

1ο εξάμηνο

Υποχρεωτικά μαθήματα

1

Αθλητική Δημοσιογραφία

2

Επικοινωνία και Δημόσιες Σχέσεις στον Αθλητισμό

3

Ηθικά και Δεοντολογικά ζητήματα στην Αθλητική Επικοινωνία

4

Μεθοδολογία Έρευνας

 

2ο εξάμηνο

Υποχρεωτικό μάθημα

1

Πολυμεσικές παραγωγές αθλητικού περιεχομένου

 

Μαθήματα επιλογής (επιλογή τριών μαθημάτων από τα ακόλουθα)

1

Οργάνωση και Διοίκηση Αθλητικών Οργανισμών

2

Μάρκετινγκ και Επικοινωνία στον Αθλητισμό

3

Νομικά ζητήματα στον αθλητισμό

4

Παιδαγωγική και Επικοινωνία στον Αθλητισμό

5

 Αθλητισμός, Μέσα και Κοινωνία

6

Μεγαδεδομένα και Οπτικοποίηση στην Αθλητική Δημοσιογραφία

 

3ο εξάμηνο

1

Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (Master Thesis)

 

ΜΑΘΗΜΑ: ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ

Σκοπός του μαθήματος της Αθλητικής Δημοσιογραφίας είναι να εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες στις βασικές έννοιες, αρχές και αξίες του επαγγέλματος / λειτουργήματος της αθλητικής δημοσιογραφίας, σε τομείς και πεδία που πρόσφατα έχουν εμφανιστεί και βρίσκονται στη φάση της εξέλιξης και ανάπτυξης. Επίσης, στοχεύει να εμβαθύνει, να εμπλουτίσει και να υποστηρίξει επιστημονικά και ερευνητικά τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις του/της εκπαιδευόμενου/ης στο αντικείμενο, όπως η σύγχρονη γραφή της είδησης για κάθε Μέσο αλλά και να γνωρίσει καθώς και να εκπαιδεύσει τους συμμετέχοντες/ουσες στην κάλυψη των νέων αθλημάτων που εντάσσονται στο πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων, όπως επίσης και στα ηλεκτρονικά αθλήματα (e-sports) που κατακτούν το αθλητικό κοινό με ταχύτατο ρυθμό. Ζητήματα που αφορούν την κάλυψη του αθλητισμού για Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) αλλά και η απεικόνιση/αντιπροσώπευση του αθλητισμού γυναικών, πραγματεύονται κατά τη διάρκεια τους μαθήματος.

Στο πλαίσιο του μαθήματος αναλύονται βασικές θεωρίες και μοντέλα επικοινωνίας που εφαρμόζονται στη δημοσιογραφία όπως ο καθορισμός της ημερήσιας ατζέντας του κοινού από τα Μέσα (agenda setting) η κατασκευή του Θεματολογίου (agenda buylding), επιθετικές και αμυντικές στρατηγικές επικοινωνίας των επαγγελματικών αθλητικών οργανισμών και εξηγούνται τα κοινά τους σημεία και διευκρινίζονται οι μεταξύ τους διαφορές. Ακόμη, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο αλλά και στην αποστολή του Αθλητικού Συντάκτη τη σύγχρονη εποχή του Διαδικτύου και των νέων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών, που έχουν οδηγήσει το επάγγελμα σε φάση μετάβασης. Τέλος, η μαθησιακή ενότητα πραγματεύεται τα χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν το αθλητικό ρεπορτάζ και κατ΄ επέκταση την αθλητική ενημέρωση στους διάφορους τύπους Μέσων, όπως επίσης και τις ιδιαίτερες διαδικασίες αλλά και απαιτήσεις που υπάρχουν στη διενέργεια του και το διαχωρίζουν από την ψυχαγωγία, χωρίς αυτή να απορρίπτεται. Κατά τη διάρκεια των διαλέξεων, οι φοιτητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να εφαρμόσουν τις βασικές αρχές και θεωρίες στην πράξη μέσα από case studies, επαφή με επαγγελματίες, διαμόρφωση και παρουσίαση εργασιών.

ΜΑΘΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ

Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τις βασικές θεωρίες των δημοσίων σχέσεων καθώς και την εφαρμογή τους στην πρακτική της βιομηχανίας του αθλητισμού. Παρουσιάζονται οι αρμοδιότητες των δημοσίων σχέσεων, οι διάφορες ομάδες κοινού και τα διάφορα θεωρητικά μοντέλα των δημοσίων σχέσεων, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα αποδίδεται στα ζητήματα ηθικής και δεοντολογίας. Επίσης, περιγράφονται τα στάδια ενός προγράμματος επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων, οι βασικές τακτικές και εργαλεία που χρησιμοποιούνται από τα στελέχη ΔΣ για την προβολή των αθλητικών οργανισμών ή αθλητών. Τονίζεται ο ρόλος των μέσων, της έρευνας και της αξιολόγησης στην πρακτική των ΔΣ. Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον ρόλο των δημοσιών σχέσεων στην επικοινωνιακή διαχείριση κρίσεων αθλητών και αθλητικών οργανισμών. Η σημασία και η λειτουργία των δημοσίων σχέσεων στην αθλητική βιομηχανία παρουσιάζεται μέσα από μελέτες περίπτωσης.

  • Θεωρητικές έννοιες δημοσίων σχέσεων
  • Η σημασία των δημοσίων σχέσεων στον αθλητισμό και την αθλητική βιομηχανία
  • Εργαλεία δημοσίων σχέσεων
  • Κερδισμένα, ιδιόκτητα και πληρωμένα μέσα
  • Προγράμματα δημοσίων σχέσεων
  • Έρευνα και αξιολόγηση ενεργειών δημοσίων σχέσεων
  • Η χρήση των κοινωνικών μέσων ως εργαλείο δημοσίων σχέσεων από τους αθλητικούς οργανισμούς
  • Επικοινωνιακή διαχείριση κρίσεων
  • Ανάλυση περιπτωσιολογικών μελετών εφαρμογής ενεργειών δημοσίων σχέσεων.

ΜΑΘΗΜΑ: ΗΘΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

 

Το μάθημα “Ηθικά και δεοντολογικά ζητήματα στην αθλητική επικοινωνία” εξετάζει την ηθική και δεοντολογία που συνδέονται με την επικοινωνία στον αθλητισμό. Οι φοιτητές/τριες θα μελετήσουν τον ρόλο της αθλητικής επικοινωνίας στην κοινωνία, τις επιπτώσεις της και τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζει τους αθλητές, τους οπαδούς και την βιομηχανία του αθλητισμού. Το μάθημα προσεγγίζει διάφορα ηθικά και δεοντολογικά ζητήματα που αφορούν την αθλητική δημοσιογραφία, την προώθηση των αθλητ(ρι)ών, την χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, την αντιμετώπιση του ντόπινγκ, την ιδιωτικότητα των αθλητ(ρι)ών, την εθνικιστική ρητορική και τους συμβολισμούς με αφορμή αθλητικές διοργανώσεις, τα έμφυλα ζητήματα στον αθλητισμό, την επικοινωνία θεμάτων που σχετίζονται με ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, την άρθρωση λόγου μίσους, και άλλα θέματα που αφορούν την επικοινωνία στον αθλητισμό. Επιπλέον, οι φοιτητές/τριες θα αναλύσουν περιπτώσεις μελέτης αθλητικής επικοινωνίας και θα αναπτύξουν δεξιότητες ανάλυσης και κριτικής σκέψης σχετικά με τα ηθικά διλήμματα που αντιμετωπίζουν οι εμπλεκόμενοι στον αθλητισμό. Ανάμεσα στους στόχους του μαθήματος είναι η εξοικείωση με τα βασικά ηθικά και δεοντολογικά ζητήματα στην αθλητική επικοινωνία, η κατανόηση του ρόλου της αθλητικής δημοσιογραφίας και των επιπτώσεών της, η ανάλυση και κριτική επεξεργασία περιπτώσεων που σχετίζονται με ηθικά διλήμματα στον αθλητισμό, η ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων στον τομέα της αθλητικής επικοινωνίας με ευαισθησία στα ηθικά και δεοντολογικά ζητήματα.

ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΈΡΕΥΝΑΣ

Το μάθημα της Μεθοδολογίας Έρευνας αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών/τριών με διαφορετικές ερευνητικές μεθοδολογίες (τόσο ποσοτικές, όσο και ποιοτικές) στο πεδίο των κοινωνικών επιστημών. Τόσο η ποικιλία, όσο και η συνεχής εξέλιξη των ερευνητικών μεθοδολογιών στις κοινωνικές επιστήμες επιτάσσει τη συνεχή παρακολούθηση της πορείας του πεδίου και την εξοικείωση των φοιτητών/τριών με την εφαρμογή των διαφορετικών μεθοδολογιών στο πλαίσιο της κοινωνικής έρευνας.

Παράλληλα, οι φοιτητές/τριες στο πλαίσιο του παρόντος μαθήματος εξοικειώνονται με τη διαδικασία του σχεδιασμού, της διεξαγωγής και της εξαγωγής αποτελεσμάτων τόσο ποσοτικών όσο και ποιοτικών ερευνών, γεγονός που τους επιτρέπει να ανταποκριθούν σε οποιαδήποτε μελλοντική ερευνητική «πρόκληση» κληθούν να αντιμετωπίσουν. Τέλος, οι φoιτητές/τριες θα εξοικειωθούν με τη χρήση ειδικών λογισμικών που χρησιμοποιούνται τόσο στην ποσοτική, όσο και στην ποιοτική έρευνα.

ΜΑΘΗΜΑ: ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

 

Σκοπός του μαθήματος Πολυμεσικές Παραγωγές Αθλητικού Περιεχομένου είναι να εισάγει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες στην παραγωγή πολυμεσικού αθλητικού περιεχομένου, αναγνωρίζοντας τα επιμέρους στοιχεία μίας πολυμεσικής παραγωγής (κείμενο, εικόνα, ήχος, βίντεο και γραφικά) καθώς και τον ρόλο που επιτελούν. Μέσα από τη θεωρητική διδασκαλία αλλά και την πρακτική άσκηση με τη βοήθεια ελεύθερων λογισμικών θα δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας ολοκληρωμένων παραγωγών με αντικείμενα που άπτονται στον χώρο του αθλητισμού. Τα διδακτικά αντικείμενα περιλαμβάνουν τα εξής:

  • βασικές αρχές ηχοληψίας και εικονοληψίας, όπου θα αναλυθούν διαφορετικά είδη μικροφώνων και καμερών ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε παραγωγής περιεχομένου,
  • βασικές αρχές επεξεργασίας εικόνας
  • βασικές αρχές επεξεργασίας ήχου και βίντεο μέσα από τη χρήση ελεύθερων λογισμικών, όπου θα αναπτυχθούν διαφορετικές μορφές αφήγησης και επεξεργασίας του υλικού που έχει συλλεχθεί ώστε να αποδοθεί σωστά το νόημα
  • βασικά στοιχεία της δομής ψηφιακών αφηγήσεων
  • γραφή σεναρίου, script και δημιουργία storyboard ως βασικά εργαλεία για τη δόμηση μίας πολυμεσικής αφήγησης

ΜΑΘΗΜΑ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ

 

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στο θεωρητικό πεδίο της Οργάνωσης και Διοίκησης Αθλητικών Οργανισμών, με έμφαση στην οργάνωση και λειτουργία του τμήματος τύπου και επικοινωνίας ενός αθλητικού οργανισμού (συλλόγου, ομοσπονδίας, πρακτορείου, κ.λπ.). Αρχικά οι φοιτητές θα εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες και αρχές της οργανωτικής θεωρίας, καθώς και με τις κυριότερες θεωρίες διοίκησης (μάνατζμεντ) στην ιστορική τους εξέλιξη. Στη συνέχεια, θα επικεντρωθούν στη δομή και τον οργανωτικό σχεδιασμό των αθλητικών οργανισμών, καθώς και στη μελέτη της οργανωτικής τους κουλτούρας. Θα αναλύσουν, επίσης, το εξωτερικό περιβάλλον ενός αθλητικού οργανισμού, που συνιστά ζωτικό στοιχείο κατά τη λήψη αποφάσεων για τις επικοινωνιακές του πολιτικές, εξετάζοντας ταυτόχρονα τα αποτελέσματα διαφορετικών επικοινωνιακών προσεγγίσεων κατά τη συνεργασία με αθλητικές προσωπικότητες και τα μέσα ενημέρωσης.

Όλοι οι οργανισμοί συνιστούν κοινωνικά συστήματα όπου κεντρική θέση στον πυρήνα τους έχει ο άνθρωπος. Συγκροτούνται από ανθρώπους που (συν)εργάζονται για τη δημιουργία και προσφορά κάποιου αγαθού/υπηρεσίας. Τα τελευταία χρόνια, το έργο της διαχείρισης των εργαζομένων έχει γίνει πολύ πιο δύσκολο λόγω των ραγδαίων αλλαγών στο επιχειρησιακό περιβάλλον. Λόγω αυτών των εξελίξεων, το μάθημα αυτό επικεντρώνεται στα σύγχρονα και πρακτικά ζητήματα του τρόπου οργάνωσης και διαχείρισης των ανθρώπων στο χώρο εργασίας και εξετάζει θεωρητικές προοπτικές που βοηθούν στην κατανόηση της πολύπλοκης σχέσης μεταξύ εργοδότη και εργαζομένου για τη διευκόλυνση της οργάνωσης και της παραγωγής αγαθών και υπηρεσιών. Οι φοιτητές θα ασχοληθούν, μεταξύ άλλων, με τη στελέχωση των αθλητικών οργανισμών και την ανάπτυξη και παρακίνηση του προσωπικού τους.

ΜΑΘΗΜΑ: ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ

 

Το μάθημα Μάρκετινγκ και Επικοινωνία στον Αθλητισμό δίνει τη δυνατότητα σε φοιτητές και φοιτήτριες να εντρυφήσουν σε ιδιαίτερες τεχνικές, σύγχρονες τάσεις και καινοτόμες μεθόδους στο μάρκετινγκ και στη διαφήμιση του αθλητισμού. Συζητείται η ιστορία του μάρκετινγκ του αθλητισμού και ο ρόλος της τεχνολογίας στην ανάπτυξή του, η κατάρτιση πλάνων στρατηγικής μάρκετινγκ, οι διαφορετικές τεχνικές διαφήμισης και μάρκετινγκ στον αθλητισμό όπως οι χορηγίες, και το προσωπικό branding αθλητών. Παράλληλα, παρουσιάζονται σύγχρονες τάσεις και αναπτυσσόμενες τεχνολογίες που επηρεάζουν το μάρκετινγκ του αθλητισμού και τίθενται προβληματισμοί σχετικά με τις προκλήσεις που παρουσιάζει η επικοινωνία του αθλητισμού σήμερα.

ΜΑΘΗΜΑ: ΝΟΜΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ

 

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες σε κατανόηση της βασικής δομής και των διακρίσεων του αθλητισμού στην Ελλάδα και διεθνώς. Μέσα από τη θεωρητική διδασκαλία αλλά και τις πρακτικές ασκήσεις οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα γνωρίσουν βασικές έννοιες και τους βασικούς νομικούς κανόνες που διέπουν τη λειτουργία του αθλητισμού.

Το μάθημα στοχεύει στην ουσιαστική κατανόηση της λειτουργίας του αθλητισμού από νομικής πλευράς, έτσι ώστε με την ολοκλήρωσή του οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να είναι θέση να αναζητούν στο νόμο και τους κανονισμούς ζητήματα που αντιμετωπίζουν, να αντιλαμβάνονται τις βασικές διαφορές μεταξύ των διαφόρων μορφών αθλητικής δραστηριότητας και τις βασικές αρχές που διέπουν την παρουσία και λειτουργία των θεσμικών νομικών και φυσικών προσώπων του αθλητισμού (σωματεία, ενώσεις, ομοσπονδίες, ανώνυμες εταιρείες, ΤΑΑ, αθλητές, προπονητές, διαιτητές, διοικητικά στελέχη κλπ).

Κατά τη διάρκεια των διαλέξεων, οι φοιτητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να εφαρμόσουν τις βασικές αρχές και θεωρίες στην πράξη μέσα από case studies, επαφή με επαγγελματίες, διαμόρφωση και παρουσίαση εργασιών.

ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ

 

Σκοπός του μαθήματος είναι η  ουσιαστική κατανόηση εννοιών της παιδαγωγικής επιστήμης συνολικά, καθώς και της παιδαγωγικής στο χώρο του αθλητισμού και της επικοινωνίας αυτού.

Στόχος του μαθήματος είναι να παρέχει στους φοιτητές/τριες τις κατάλληλες γνώσεις ώστε να αποκτήσουν μια πλατιά αντίληψη των βασικών παραμέτρων και των σύγχρονων θεωριών και τάσεων της παιδαγωγικής επιστήμης στο χώρο του αθλητισμού και της επικοινωνίας αυτού.

Αναλυτικότερα, στο συγκεκριμένο μάθημα οι φοιτητές/τριες θα κατανοήσουν και θα μπορούν να ενσωματώσουν κατάλληλα στην επαγγελματική τους δραστηριότητα θέματα σχετικά με: α) την ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων, β) τους τρόπους μάθησης, προσαρμογής και συμπεριφοράς των μαθητών/αθλούμενων τόσο στο σχολείο, όσο και σε άλλα οργανωτικά περιβάλλοντα (π.χ. αθλητικούς ομίλους), γ) την αλληλεπίδραση των μαθητών/αθλούμενων με τον εκπαιδευτή τους  και τους τρόπους επικοινωνίας σε ομαδικό αλλά και ατομικό επίπεδο, και δ) τα σύγχρονα προβλήματα στην παιδαγωγική και τις αποτελεσματικές προσεγγίσεις διδασκαλίας, με έμφαση στην αθλητική αγωγή. Επιπλέον, στο πλαίσιο του μαθήματος θα συζητηθούν οι κοινωνιολογικές και πολιτισμικές προεκτάσεις του αθλητισμού και του τρόπου διδασκαλίας και επικοινωνίας αυτού.

Κατά τη διάρκεια των διαλέξεων, οι φοιτητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να εφαρμόσουν τις βασικές αρχές και θεωρίες στην πράξη, μέσα από ενεργά παραδείγματα και καλές πρακτικές, καθώς και επαφή με εν ενεργεία εκπαιδευτικούς και διακεκριμένους επιστήμονες του χώρου.

ΜΑΘΗΜΑ: ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ, ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

 

Σκοπός του μαθήματος Αθλητισμός, Μέσα και Κοινωνία είναι να διερευνήσει τον αθλητισμό ως κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό, και πολιτισμικό φαινόμενο. Θα αναπτυχθούν θέματα που αφορούν στη σχέση του επαγγελματικού αθλητισμού, του ερασιτεχνικού αθλητισμού και της κοινωνίας και τις προεκτάσεις που έχει αυτή η σχέση. Κατά τη διάρκεια των διαλέξεων, οι φοιτητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να εφαρμόσουν τις βασικές αρχές και θεωρίες στην πράξη, μέσα από case studies, επαφή με επαγγελματίες, διαμόρφωση και παρουσίαση εργασιών.

ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΓΑΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες στην έννοια των δεδομένων και των μεγαδεδομένων (big data) καθώς και τον ρόλο που επιτελούν στη σύγχρονη αθλητική δημοσιογραφία. Στον σύγχρονο κόσμο, οι ειδήσεις δημιουργούνται από πολλαπλές πηγές και αποτελούνται από πολλές διαφορετικές μορφές δεδομένων. Η ψηφιοποίησή τους οδήγησε σε ευκολία κατά την επεξεργασία (edit), την αποθήκευση (storage) και τη μετάδοσή τους. Η ικανότητα των δημοσιογράφων να συλλέγουν, να επεξεργάζονται και να μπορούν να οπτικοποιούν τα δεδομένα, αποκτά όλο και μεγαλύτερη αξία στην υψηλά οπτικοποιημένη εποχή που ζούμε. Η δημοσιογραφία των δεδομένων (data journalism), λοιπόν, είναι μία μέθοδος σύνταξης ειδήσεων μέσω της διερεύνησης και της χρήσης στατιστικών στοιχείων που προέρχονται από βάσεις δεδομένων. Το μάθημα παρέχει μια εις βάθος κατανόηση του τρόπου με τον οποίο τα δεδομένα και τα μεγάλα δεδομένα αναδιαμορφώνουν το τοπίο της αθλητικής δημοσιογραφίας και προσφέρει πρακτική εμπειρία στην αξιοποίηση της δύναμης των οπτικοποιήσεων δεδομένων για την αποτελεσματική επικοινωνία πολύπλοκων αφηγήσεων.

Καθώς τα τελευταία χρόνια υπάρχει αυξημένη προσβασιμότητα σε δημόσια δεδομένα τα οποία παρουσιάζονται εύκολα μέσω των εργαλείων οπτικοποίησης, το μάθημα στοχεύει στην ουσιαστική κατανόηση της χρήσης των δεδομένων και των μεγαδεδομένων ώστε να δοθεί μια πιο παραστατική μορφή ενός θέματος/είδησης μέσω (διαδραστικού) ηλεκτρονικού περιεχομένου, και εργαλείων απεικόνισης δεδομένων, όπως πίνακες, γραφήματα, χάρτες. Στην ουσία στοχεύει στο να διευκολύνει τον/η δημοσιογράφο να διηγηθεί μία περίπλοκη ιστορία μέσω ελκυστικών οπτικοποιήσεων. Οι φοιτητές/ριες θα εξερευνήσουν τις έννοιες, τα εργαλεία και τις τεχνικές που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των αθλητικών ιστοριών που βασίζονται σε δεδομένα και θα αναπτύξουν μια θεμελιώδη κατανόηση της ανάλυσης δεδομένων όπως μπορεί να εφαρμοστεί στον αθλητισμό. Με την εξέταση πραγματικών μελετών περίπτωσης και την εκπόνηση εργασιών, οι φοιτητές/ριες θα αποκτήσουν πρακτική εμπειρία στην εξεύρεση, ανάλυση και οπτικοποίηση δεδομένων που σχετίζονται με τον αθλητισμό για την ανάπτυξη δημιουργικών αθλητικών αφηγήσεων.

ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

 

Η Διπλωματική Εργασία (ΔΕ) έχει ως κύριο σκοπό την αντιμετώπιση και επίλυση, σε θεωρητικό και εφαρμοσμένο επίπεδο, ζητημάτων που εντάσσονται στα γνωστικά αντικείμενα του ΠΜΣ συνθέτοντας και αξιοποιώντας τις γνώσεις που αποκτήθηκαν τα δύο προηγούμενα εξάμηνα σπουδών. Μέσα από την εκπόνηση της ΔΕ καλούνται οι μεταπτυχιακοί/ες φοιτητές/ριες να αποκτήσουν την ικανότητα

να διαχειριστούν σύνθετα προβλήματα που αφορούν το επιστημονικό πεδίο της Επικοινωνίας του Αθλητισμού ή/και να υλοποιήσουν κάποια ιδέα στο πεδίο αυτό. Αποτελεί μία ολοκληρωμένη εργασία βαρύνουσας σημασίας διακριτών σταδίων. Παράλληλα, οι μεταπτυχιακοί/ες φοιτητές/ριες θα πρέπει να είναι σε θέση να παρουσιάσουν με σαφή τρόπο τη μελέτη, έρευνα ή/και υλοποίηση μέσα από εκτεταμένο επιστημονικό γραπτό κείμενο αλλά και μέσα από μία πλήρη παρουσίαση.

Η Διπλωματική Εργασία μπορεί να ανήκει στις εξής κατηγορίες:

  • Ερευνητική /Θεωρητική όπου η εστίαση γίνεται στην επέκταση μελετώμενων φαινομένων με δυνητικές εφαρμογές στην επίλυσή τους
  • Εφαρμογής όπου η εστίαση γίνεται στην ανάπτυξη μιας νέας εφαρμογής σε κάποιο πεδίο ενδιαφέροντος με τη χρήση ενός ή περισσοτέρων πακέτων λογισμικού ή εργαλείων

   Η σημασία της Διπλωματικής Εργασίας είναι σημαντική και βαρύνουσα. Στο πλαίσιο αυτό, ενθαρρύνεται η ενασχόληση σε θέματα που είναι στην αιχμή της επιστήμης, διαθέτουν πρωτοτυπία και ερευνητικό ενδιαφέρον.

Τα στάδια εκπόνησης της διπλωματικής εργασίας μπορούν να συνοψιστούν στα ακόλουθα:

  • Περιγραφή και ανάλυση του θέματος
  • Ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, βιβλιογραφική ανασκόπηση
  • Ορισμός πεδίου έρευνας (ερευνητικά ερωτήματα ή ερευνητικές υποθέσεις, στόχοι και προοπτικές)
  • Περιγραφή της ακολουθούμενης μεθοδολογίας και των ερευνητικών εργαλείων για την υλοποίηση της εργασίας
  • Συλλογή στοιχείων ή/και υλοποίηση εφαρμογής
  • Αποτελέσματα από την επιλεγμένη μορφή ανάλυσης (στατιστική, ανάλυση περιεχομένου, πρακτική εφαρμογή)
  • Συμπεράσματα που απορρέουν από τα αποτελέσματα της έρευνας σε συνδυασμό με τις επικρατούσες θεωρίες
  • Συγγραφή κειμένου
  • Δημιουργία παρουσίασης

Accessibility Toolbar